Za necelé dva dny vypukne třetí ročník Národní potravinové sbírky. Už dnes měnily zdravé svačinky děti z pražské Mateřské Školy U Uranie ve firmách za trvanlivé potraviny pro potřebné. A jak se do sbírky zapojí v sobotu další firmy a organizace?
Odpovědi naleznete v anketě.

V sobotu 21. listopadu 2015 se v Česku již potřetí koná charitativní Národní potravinová sbírka », která si během krátké doby vybudovala silnou tradici. Díky sbírce, do níž se zapojují tisíce nakupujících i dobrovolníků, se v období před Vánoci dostanou k lidem bez prostředků potraviny, které by si jinak nemohli dovolit koupit.

Už dnes sháněly trvanlivé potravinové dary děti z Mateřské školy U Uranie v Praze 7 – zdravé svačinky, které vyrobily, měnily v místních firmách právě za potřebné potraviny do sbírky.

Akci organizuje platforma Byznys pro společnost ve spolupráci s Českou federací potravinových bank a Armádou spásy a celou řadou partnerů – obchodů, firem i dalších institucí.

Proč a jak jste se zapojili do Národní potravinové sbírky a v čem vidí důležitost této charitativní celorepublikové akce?

Mateřská škola U Uranie logoMichaela Kuběnová,
ředitelka Mateřské školy U Uranie v Praze 7

„Rádi bychom prostřednictvím tohoto projektu zapojili blízkou komunitu a upozornili na problematiku plýtvání potravin, pomoci potřebným.
V rámci vzdělávacího programu mateřské školy zapojíme také děti, kterým chceme přiblížit principy sbírky a také upevnit vztahy s našimi sousedy.“
Praha 7, logoSilvie Kratochvílová,
radní Městské části Praha 7

„Z našich zkušeností vyplývá, že v Praze 7 jsou občané, kteří trpí nedostatkem jídla a mnozí z nich jsou na pokraji bezdomovectví. Situaci mnoha klientů řešíme velmi individuálně.
Lidi, které chceme z potravinové sbírky podpořit, jsou zejména rodiny s dětmi a osamělí senioři ve špatném zdravotním stavu. Problém je i u klientů, kteří splácí dluhy, tuto skutečnost systém sociálních dávek nezohledňuje a po zaplacení nájmu některým klientům nezbývá na jídlo.
Potravinová podpora bude distribuována klientům, kteří ji skutečně potřebují.“
Raben_logoclaimMartina Netuhová,
marketingová specialistka Raben Logistics Czech

„Raben Logistics Czech zabezpečuje v sobotu zdarma celou přepravu potravin z vybraných obchodních řetězců do potravinových bank a dalších neziskových organizací. Tak velký projekt, jakým je Národní potravinová sbírka 2015, jsme schopni logisticky zajistit díky rozmístění našich dep po celé České republice a kapacitě naší distribuční sítě.
Do sbírky jsme se zapojili nejen jako přepravní partner, ale i jako dobrovolníci s našimi zaměstnanci. Právě v předvánočním období si více uvědomujeme, jak velká část populace žije na hranici chudoby a není si schopna zajistit ani základní potraviny. I svou trochou chceme pomoci těm, kteří tuto pomoc nejvíc potřebují.“
Carrier United Technologies logoKarel Fořt,
ředitel Carrier Commercial Refrigaration pro střední a východní Evropu

„Společnost Carrier Commercial Refrigeration si uvědomuje, jak ohromné je množství jídla, kterým se plýtvá po celém světě. Není tedy náhodu, že jsme se stali jedním ze strategických partnerů Národní potravinové sbírky.
Kromě toho také organizujeme potravinovou sbírku mezi zaměstnanci na všech našich pracovištích v České republice – v Praze, Berouně a Mýtě u Rokycan v týdnu od 16. do 20. listopadu.“
Albert logoDagmar Krausová,
manažerka projektu Národní potravinová sbírka za obchodní řetězec Albert

„Jsme velice rádi, že se nám úspěšně daří navázat na předchozí ročník Národní potravinové sbírky. V rámci třetího ročníku Národní potravinové sbírky, která se koná v sobotu, se letos zapojí třicet obchodů Albert po celé České republice, což je o pět více než vloni.
Obchodní řetězec Albert dlouhodobě spolupracuje s Českou federací potravinových bank, a to již od roku 2012. V roce 2013 spolupracovalo s potravinovou bankou 25 hypermarketů Albert. Darované zboží přesáhlo hodnotu 5 milionů korun. V roce 2014 spolupracovalo s potravinovou bankou 32 hypermarketů. Darované zboží přesáhlo hodnotu 5,5 milionu.“
Globus logoPavla Hobíková,
manažerka korporátní komunikace, Globus ČR

„Tuto sobotu se uskuteční již třetí ročník Národní potravinové sbírky, do které jsme se rozhodli opět zapojit, protože jsme přesvědčeni, že se jedná o vhodný způsob, jak na problematiku plýtvání potravinami upozornit veřejnost a nastartovat tak možnou diskuzi ve společnosti.
S Českou federací potravinových bank spolupracujeme již od roku 2011. První, kdo navázal spolupráci, byl trmický hypermarket v Ústí nad Labem. Postupně se přidal hypermarket v Plzni, Praze Čakovicích, Havířově, Praze na Černém Mostě, Liberci a Chomutově. V další fázi jsme do spolupráce postupně zapojili i zbylé hypermarkety.
Pravidelně darujeme zdravotně nezávadné potraviny s krátkou dobou trvanlivosti. Nejčastěji se jedná o mléčné výrobky, jako jsou jogurty, sýry a mléko. Dále darujeme balené uzeniny, knedlíky, pomazánky, chlazenou drůbež, ovoce a zeleninu, pečivo, cukrovinky, dětskou výživu a nealkoholické nápoje.
Hodnota potravin, které ročně darujeme, se pohybuje mezi čtyřmi a pěti miliony korun.“
Tesco_Logo.svgVáclav Koukolíček,
manažer externí komunikace Tesco ČR

„Tesco bylo jedním z iniciátorů této sbírky a zapojí se do ní i letos. Zákazníci tak budou moci v 93 obchodech Tesco po celé republice třetí listopadovou sobotu od 8 do 20 hodin zakoupit potraviny, které mohou následně prostřednictvím Potravinové banky rozděleny lidem v nouzi.
Veškeré potraviny, které se během sobotní sbírky vyberou, poputují přednostně do charitativních organizací poskytujících pomoc zejména seniorům, matkám samoživitelkám, pěstounským rodinám a dětem z dětských domovů.
Společnost Tesco celkový dar svých zákazníků navýší o dalších 20 procent.“
Drogerie DM logoEva Vaněčková,
PR manažerka dm drogerie

„Do Národní potravinové sbírky zapojujeme všechny prodejny dm v České republice s cílem pomoci a současně nabídnout našim zákazníkům možnost pomoci těm, kteří se nachází v natolik obtížné životní situaci, že pro ně jsou potraviny jako základní životní potřeba finančně nedostupné.
Naší širokou prodejní sítí dáváme možnost pomoci i obyvatelům z menších měst a obcí. Mimo to pomáháme v rámci Národní potravinové sbírky také logisticky, neboť potraviny ze všech našich 220 prodejen svezeme do regionálních potravinových bank na vlastní náklady.“

 

 Národní potravinovou sbírku 2015 podporují:

NPS organizuje: Byznys pro společnost ve spolupráci s Armádou Spásy a Federací potravinových bank
Strategičtí partneři: Albert, dm, Globus, Kaufland, Makro, Penny Market, Tesco, Carrier
Partneři: Raben Logistics, Mars, Rohlik.cz, Sodexo, Sodexo Benefity, Unilever
S podporou: Ministerstvo zemědělství, MČ Praha 7, Mateřská škola Uranie, ZŠ Letohradská P7
Hlavní mediální partner: Český rozhlas Mediální partneři: DeadLineMedia, Loosers, MilujemeJidlo.cz, My89.cz

O Byznys pro společnost, z.s.:

Největší organizace na podporu společensky odpovědného byznysu v ČR. Je národní partnerskou organizací CSR Europe, celoevropské platformy pro odpovědné podnikání (corporate social responsibility) a českým koordinátorem mezinárodních programů (např. Diverzita.cz). V Česku vedle NPS organizuje třeba celosvětové dny firemního dobrovolnictví Give&Gain a Engage.

www.byznysprospolecnost.cz // facebook.com/byznysprospolecnost  // twitter.com/odpovednefirmy
kontakt: Jakub Unger, unger@byznysprospolecnost.cz , +420737214123

Bez nich by sbírka pro potřebné nebyla: Prozradili, proč se do ní zapojili