Jak snadné je pro firmy zbytečně neplýtvat potravinami a zároveň pomoci v nejbližším okolí ukazuje příběh padesáti krabic sušenek.

Před pár týdny se na platformu Byznys pro společnost obrátila společnost Tchibo s žádostí o pomoc. Z jedné akce firmě totiž zbylo padesát krabic sušenek s únorovou expirací. Tchibo nechtělo sušenky vyhodit, ale naopak je dostat co nejrychleji k potřebným, které potěší.

Stačilo málo, Byznys pro společnost propojil Tchibo s Dětským domovem v pražských Dolních Počernicích , kde se o sušenky děti z devíti rodinných skupin  velmi rychle „postaraly“.  „Děkuji za všechny naše děti. Je to pro ně super sladká jednohubka, svačinka, mňamka… na „chuťohlad“,“ vzkázala vedoucí pedagožka domova Viera Holcmanová. Manažerka společenské odpovědnosti z Tchibo Lenka Mašková dodala, že má největší radost z toho, že sušenky padly „na úrodnou půdu“.

„Pro nás to byla skvělá příležitost ukázat, jak se dá nakládat s přebytky trvanlivých potravin, které zůstávají po řadě pravidelných i nepravidelných společenských, kulturních i sportovních akcí. Jak je vidět, jejich likvidace je zbytečná, stačí firmu propojit s nejbližší neziskovou organizaci, případně potravinovou bankou, a potraviny se dostanou velmi rychle k těm, kteří je potřebují,“ uvedl programový manažer pro životní prostředí z Byznysu pro společnost Peter Halaj.

 

Byznys pro společnost již brzy představí nový pilotní projekt s názvem Firmy pomáhají. Chce propojovat firmy s nejbližšími neziskovými organizacemi. „Adoptovaná“ neziskovka se pak stane pravidelným příjemcem potravinových i jiných darů, firma se tím intenzivně zapojí do Neplýtvání (nejen) potravinami.

 

 

 

 

Firmy pomáhají: Sušenky, které neskončily v odpadu
Sdílet
Štítky: