Stejně jako v České republice, i na Slovensku se na sklonku listopadu odehrála potravinová sbírka pro lidi v nouzi. Šlo o třetí ročník a zatímco loni Slováci vybrali 48 tun trvanlivých potravin, letos už to bylo rekordních 77 tun.

O výsledku sbírky informoval portál platformy Business Leaders Forum, která sdružuje firmy podnikající v duchu principů zodpovědného podnikání. V České republice takto funguje nevládní Byznys pro společnost, který je podepsán pod tuzemskou Národní potravinovou sbírkou (více zde »).

„Hodnota darů činí 190 tisíc eur,“ píše v tiskové zprávě ke slovenské sbírce Business Leaders Forum (přečíst si ji můžete zde »). „Společnost Tesco Stores SR tuto částku navýší ještě o 20 procent – tedy o 21 800 eur.“ Finanční dar přislíbil i jeden z partnerů sbírky, společnost Unilever.

Momentka ze sbírky v obchodním domě MY v Bratislavě. Zdroj: Tesco Stores SR
Momentka ze sbírky v obchodním domě MY v Bratislavě. Zdroj: Tesco Stores SR

„Rekordní výsledek letošní sbírky nás nesmírně potěšil,“ uvedla Zuzana Lošáková, manažerka komunikačního oddělení slovenské centrály Tesco. „Velké množství Slováků projevilo lidskost a empatii a pro lidi v nouzi darovali alespoň pár položek ze svého nákupu. Díky tomu se našim partnerům z charitativních organizací nakonec podařilo vybrat neuvěřitelných 77 tun trvanlivých potravin, ze kterých připraví až 192 500 porcí jídla… Každá malá pomoc může mít nakonec velký význam. Každému, kdo do sbírky přispěl, je na místě poděkovat.“

Potravinová sbírka se na Slovensku odehrávala ve dnech od 16. do 21. listopadu 2015 v 78 obchodech společnosti Tesco. „Lidé nejčastěji darovali mouku, těstoviny, cukr, sůl, rýži, ale třeba i tekutá mýdla,“ uvedla ve zprávě platforma Business Leaders Forum. Nejvíce přispěli zákazníci hypermarketu v Dubnici nad Váhom, obchodního domu MY na Kamennom náměstí v Bratislavě a hypermarketu v Brezně.

Slovenskou sbírku spoluorganizovala Slovenská katolická charita, organizace Depaul Slovensko, Potravinová banka Slovenska a prvně též Evangelická diakonie. Se sociálním marketingem pomohl Unilever.

Sbírka potravin na Slovensku byla rekordní, lidé darovali 77 tun jídla
Sdílet
Štítky: